Held since 2019, Reach – Audience Matters is a BrLab program that addresses the issue of audience design and audience development. It is open to the public and focuses on audience design for audiovisual projects in the development stage, bringing important players from the national and international market to highlight current trends and crucial ideas in the business.

In times of Blockchain, Streaming funding platforms, Big Data and other innovative technologies, we are constantly realizing the importance of connecting these concepts to a larger audience of professionals and discussing how important audience engagement is throughout a film’s life, from its development and financing stages to its distribution.

These activities are completely free, and the recordings of the panels with sign language interpretation will be available later in BrLab’s YouTube channel. To attend the panels in Sesc 24 de Maio, it is required to retrieve tickets at the box office 30 minutes before the event.

Check out the Reach 2024 schedule below.

Programme

04oct

Mesa

Reach

Reach 2024: Coprodução, Distribuição e Vendas

17h30

Sesc 24 de Maio

Nos últimos anos o setor audiovisual tem passado por profundas transformações decorrentes de novos hábitos e janelas de consumo, tecnologias convergentes e pela crise do sistema exibidor tradicional, especialmente após a pandemia. O que vemos também nos últimos anos são empresas de distribuição e vendas internacionais cada vez mais produzindo e co-produzindo os filmes que irão distribuir e vender, e por outro lado, produtoras que começam a distribuir os filmes que produziram. O que pode explicar essa tendências, quais vantagens e desvantagens nesses modelos de negócios? Participam do debate uma agência de vendas internacional (Film Boutique), uma distribuidora brasileira (Vitrine Filmes) e duas produtoras da França (Les Valseurs) e Brasil (Filmes de Plástico) que também possuem braços de distribuição.